مسابقه ی سه جادوگر

مسابقه ی سه جادوگر


تاریخچه : در اواسط قرن سوم میلادی جادوگران برای تعلیم و آموزش جادوگری به فرزندانشان آنها را در سه مدرسه ی جادوگری مشهور به نام های ( هاگوارتز ) ( بوباتون ) و ( دورمشترانگ ) ثبت نام می کردند . مدرسه های دیگری مانند مدرسه ی جادوگری ( ایتون ) نیز وجود داشت اما از میان مدرسه های جادوگری این سه مدرسه اعتبار و آوازه ی خاصی داشتند که باعث می شد اکثر جادوگران و ساحره ها در این سه مدرسه تعلیم ببینند . کم کم هر یک از مدیران سه مدرسه ادعا کردند که مدرسه ی خودشان بهتر از دو مدرسه ی دیگر است . پس از مدتی این اختلاف شدت گرفت. در این میان مدیر مدرسه ی هاگوارتز که ریچارد هافلپاف نام داشت ( آخرین بازمانده ی هلگا هافلپاف ) پیشنهادی را طرح کرد که هر سه مدرسه هر ساله یکی از دانش آموزان شجاع و قوی خود را بر گزینند و این سه دانش آموز در مسابقاتی شرکت کنند که شجاعت آن ها را ثابت کند هر کدام از دانش آموز ها که در مسابقات برنده شد افتخار مدرسه ی برگزیده ی آن سال را نصیب مدرسه ی می کند . مدیران مدارس  ( بوباتون ) و ( دورمشترانگ ) این پیشنهاد را پذیرفتند .


تغییرات وزارتخانه در مسابقه ی سه جادو گر : در اواخر قرن ششم میلادی ( دو و نیم سال پس از تاسیس وزارتخانه ی سحر و جادو ) وزیر سحر و جادو که آلفرد ارمستانگ نام داشت به دلایل نامعلومی قوانینی را برای مسابقه ی سه جادوگر وضع کرد که شامل قوانین زیر بودند :


نحوه ی انتخاب دانش آموزان : در آن زمان مدیران مدارس اختیار کامل در انتخاب دانش آموزان برگزیده برای مسابقه را را داشتند اما وزارت سحر و جادو  اعلام کرد که آن ها حق انتخاب دانش آموزان را ندارند . وزارت خانه جامی را در اختیار یکی از مدارس ( مدرسه ای که مسابقه در آن انجام می شد ) قرار می داد به نام جام آتش . جام آتش جامی بود که در آن شعله های آبی زبانه می کشیدند و دانش آموزان برای شرکت در مسابقات باید اسم خود و نام مدرسه اش را بر روی کاغذی نوشته و به درون جام می انداخت .


طرح مسابقات : در آن زمان مسابقات هر دوره با هم تفاوت داشتند و مدیران و مدرسان مدارس مسابقات هر دوره را طرح می کردند اما بعد ها اعلام شد که وزارتخانه باید مسابقات را طرح کند . و مدیران مدارس تنها می توانند از مسابقات اطلاع داشته باشند و داور مسابقات باشند .


زمان بر گزاری مسابقات : مسابقات در آن زمان هر یک سال یک بار برگزار میشد اما وزارتخانه اعلام کرد که هر چهار سال یکبار این مسابقات بر گزار می شوند . بعد ها وزارتخانه چهار سال را به هفت سال تبدیل کرد و تا امروز هر هفت سال یکبار مسا بقات برگزار می شوند .    

 

نظرات 1 + ارسال نظر
مریم شنبه 25 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 01:39 ب.ظ http://masterofpuppet.blogsky.com

سلام
مرسی که به سوال من جواب دادید .
فرموده بودید برای تهیه کتاب ها خبر بدم که خواستم زحمتشو بکشید .
بازهم ممنون و تشکر فراوان .
سبز باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد